«
  1. Anasayfa
  2. Teknoloji
  3. NVIDIA, Işın İzleme, RTX IO ve DLSS 3 Destekli Portal: Prelude RTX'i Duyurdu!

NVIDIA, Işın İzleme, RTX IO ve DLSS 3 Destekli Portal: Prelude RTX'i Duyurdu!

nvidia-isin-izleme-rtx-io-ve-dlss-3-destekli-portal-prelude-rtxi-duyurdu.jpg

NVIDIA, Portal: Prelude RTX’i piyasaya sürdü. Oyunu Portal’ın orijinal sürümüne sahip olan herkes oynayarak,  Steam üzerinden ücretsiz olarak indirebiliyor. 

RTX’ten Portal: Prelude’ı oynayan oyuncular, NVIDIA DLSS 3 destekli performans iyileştirmesine, NVIDIA Reflex ile minimuma indirilmiş sistem gecikmesine ve NVIDIA RTX IO sayesinde çok daha hızlı yüklenen dokulara tanıklık edecek.

NVIDIA aynı zamanda oyunculara mümkün olan en iyi oyun deneyimini yaşatmak için Portal: Prelude RTX’e özel yeni bir  GeForce Game Ready Sürücüsü de çıkardı.  

  

Çok Sevilen Portal Modu Yenilenmiş Haliyle Karşınızda!

Portal: Prelude, 2008 yılında çıkışını yapan ve serinin öncesini anlatan, oyunu hayranlarının yaptığı bir Portal eklentisidir. Eklenti, GLaDOS’tan öncesini konu alıyor. Portal: Prelude oyuncuları 19 yeni test bölümü, geliştirilmiş oyun mekanikleri, NPC’lerin yer aldığı tamamı seslendirilmiş hikâyesi ve çok daha fazlasıyla 8-10 saatlik son derece zorlu bir serüvene çıkarıyor. Portal: Prelude, şimdiye kadarki en yüksek inceleme puanını almış Portal modu, 2008 yılı Portal ModDB kazananı, ve oyuncuların seçimiyle 2008 yılının en iyi üçüncü modu.

Portal: Prelude RTX, NVIDIA RTX Remix ile oluşturulan ve GeForce RTX oyuncuları için en iyi Portal Prelude deneyimini sunmak üzere tam ışın izleme, NVIDIA DLSS 3, NVIDIA Reflex ve NVIDIA RTX IO içeren bu klasik Portal modunun topluluk tarafından yeniden düzenlenmiş halidir. Bu, tamamen modderlar tarafından RTX Remix yaratıcı araç seti ile oluşturulan ilk remastered versiyonu olmasıyla dikkat çekiyor.

Portal: Prelude RTX hayata geçirmek için NVIDIA, Nicolas “NykO181” Grevet adlı, Portal: Prelude’un orijinal yapımcısıyla iş birliği içinde ilerledi ve Portal: Prelude’un yapısını modernize etmek ve ışın izleme yardımıyla oyunu yeniden düzenlemek için ünlü modcu David “Kralich” Driver-Gomm’dan destek aldı.

 Portal: Prelude RTX, modcuların klasik oyunlara çok daha gelişmiş malzemeler, ışın izleme, NVIDIA DLSS3 ve NVIDIA Reflex teknolojileriyle çok daha hızlı bir şekilde RTX modları oluşturup paylaşmalarını sağlayan, NVIDIA Omniverse ekosisteminde ücretsiz olarak çıkacak modlama platformu NVIDIA RTX Remix’in son üyesidir. 

Portal: Prelude RTX, grafik konusunda son teknolojiden faydalanıyor. Beş kişiden oluşan mod ekibi, sekiz ay gibi kısa bir sürede, oyunun her bir karesini büyüleyici ışın izleme teknolojisi, el yapımı, yüksek çözünürlüklü, fiziksel temelli dokular ve orijinalini aratmayan yeni ve gelişmiş çoklu modellerle geliştirmeyi başardı.

 

NVIDIA RTX’ten Portal: Prelude RTX’e Büyük Performans İyileştirmesi

NVIDIA DLSS 3, NVIDIA Reflex ve NVIDIA RTX IO sayesinde GeForce RTX oyuncuları Portal Prelude’u en iyi şekilde deneyimleyecekler. 

DLSS 3, GeForce RTX 4080 ve 4090 kullanıcıları için, 4K çözünürlük, en yüksek ayarlarda ortalama beş kata yakın performans artışı sağlıyor.

NVIDIA RTX IO sayesinde Portal: Prelude RTX dokularının yüklenme süresi beş kata kadar hızlanıyor ve %44 oranında daha az yer kaplıyor. 

 

NVIDIA RTX IO Doku Yükleme Sürelerini Önemli Ölçüde Kısaltıyor

Portal: Prelude RTX’in faydalandığı NVIDIA RTX IO teknolojisi, DirectX ve Vulkan API’lerine gelen Game Ready Sürücü optimizasyonları sayesinde ekran kartı temelinde çok daha hızlı yükleme süreleri ve sıkıştırma imkanları sunuyor.

RTX IO, NVIDIA destekli hem Microsoft’un DirectStorage’ı hem de yeni Vulkan Uzantıları tarafından kullanılan açık bir GPU sıkıştırma standardı olan GDeflate’i temel alıyor. Portal: Prelude RTX, yeni Vulkan Uzantılarından yararlanıyor.

 

Portal: Prelude RTX Game Ready Sürücüsü

NVIDIA, Portal: Prelude RTX’in çıkışını desteklemek için yeni bir GeForce Game Ready Sürücüsü yayınladı. Yeni Game Ready Sürücüsü, Portal: Prelude RTX, Ratchet & Clank: Rift Apart ve diğer pek çok oyuna göre optimize edildi. Sürücü, özellikle adı geçen iki oyunda NVIDIA RTX IO ve Windows DirectStorage desteğiyle en yüksek performansa ulaşmanızı sağlıyor.

 

Ortaklardan GeForce RTX 4060 Ti (16 GB) Desteği

NVIDIA, Mayıs ayında ultra verimli NVIDIA Ada Lovelace mimarisi ve DLSS 3 ile güçlendirilmiş GeForce RTX 4060 Ti’yi tanıttı. Bu ekran kartı sayesinde günümüzün yüksek grafikli oyunlarını oynarken kare sayınız 100’ün üzerine çıkabilecek. 

Bu aydan itibaren NVIDIA’nın ASUS, Colorful, Gainward, Galax, Gigabyte, INNO3D, MSI, Palit, PNY ve Zotac gibi grafik kartı ortakları kartın 16GB versiyonlarını sunmaya başlayacak. GeForce RTX 4060 Ti’nin her iki versiyonu da (8GB ve 16GB) aynı seviyede performans sunacak. Çünkü iki versiyonun da teknik özellikleri hemen hemen aynı. RTX 4060 Ti (8GB) kartlı sistemlerde “Yüksek” ayarlarda ve RTX 4060 Ti (16GB) kartlı sistemlerde “Ultra” ayarlarda en üst düzey performans sunan pek çok oyun var. Bugün çıkan sürücü yeni 16GB sürümü de destekliyor.

 

Diğer Game Ready Haberleri

 

Ratchet & Clank sürücüsü, DLSS 3, gelişmiş ışın izleme, Reflex ve RTX IO destekleriyle 26 Temmuz’da çıkışını yapacak.
 

Remnant II sürücüsü, DLSS desteğiyle 25 Temmuz’da çıkışının yapacak.
 

Aşağıdaki G-SYNC uyumlu ekranlara destek gelecek.
 

LG 27PG95R
Panasonic 48MZ1800
Dell AW2724DM
 

7 yeni oyuna GeForce Experience’ın tek tuşlu optimal ayarları geliyor.
 

Aliens: Dark Descent
BattleBit Remastered
EA SPORTS™ F1Ⓡ 23
Six Days in Fallujah
Undawn
 

Game Ready Sürücüler Hakkında

GeForce Game Ready Sürücüleri, oyunculara en sevdikleri oyunlar için en iyi deneyimi sunuyor, çünkü geliştiricilerle iş birliği içinde çalışarak maksimum performans ve güvenilirlik için binlerce masaüstü ve dizüstü bilgisayar donanım yapılandırmasında kapsamlı bir şekilde test edilmiştir.

NVIDIA’nın Game Ready Driver programı, mümkün olan en iyi oyun deneyimini sağlamak için sıfırdan bir yöntem olarak oluşturuldu. Bu program, oyun geliştiricileri ile bir sinerji yaratarak, yayın öncesi oyun yapılarının ve sürücülerinin düzenli olarak değiş tokuş edilmesini sağlar. NVIDIA Optimizasyonları bulmak ve sorunları çözmek için geliştiricilerle birlikte çalışıyor ve hem oyunun hem de Game Ready Driver’ın başlangıçta en yüksek kalite ve performansı sunmasını sağlamak için yapıları buna göre yineliyor.

Windows Grafik ve Oyun Grup Programı Yöneticisi Bryan Langley,  “Microsoft, Windows oyuncularının yeni nesil I/O’nun avantajlarından faydalanmaları için NVIDIA ile iş birliği yapmaktan mutluluk duyuyor. Windows DirectStorage, oyunların NVIDIA’nın son teknoloji RTX IO’sundan yararlanmasını sağlayarak oyun geliştiricilerinin ekran kartlarından ve I/O sisteminden mümkün olan en iyi performansı almalarını sağlayacak son derece verimli ve stabil bir yol sunuyor. DirectStorage ile oyun boyutları en aza indirilir, yükleme süreleri kısalır ve sanal dünyalar sorunsuz ve kesintisiz bir akışla daha geniş ve ayrıntılı bir hale gelir.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir Cevap Yaz

Günlük Gazete Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *