«
  1. Anasayfa
  2. Ekonomi
  3. Hentbol takım sporlarının yeni yükselen yıldızı!

Hentbol takım sporlarının yeni yükselen yıldızı!

hentbol-takim-sporlarinin-yeni-yukselen-yildizi.jpg

Hisar Okulları Lise Kız Hentbol Takımı Türkiye Şampiyonasında Yarı Finallerde

Eltopu anlamına gelen Hentbol dünyadaki en eski takım sporlarından biri. Günümüzdeki kurallarıyla oynanması 19. yüzyılın başlarında gerçekleşen spor Türkiye’ye 1900’lerin başında giriş yaptı. Karşılaşmalar 1976 yılından bu yana Federasyon çatısı altında gerçekleştiriliyor. Olimpiyat oyunlarından biri de olan hentbol dünya üzerinde 150’ye yakın ülkede oynanıyor ve 8 milyon civarında lisanslı kadın ve erkek oyuncuya sahip. Türkiye’de son yıllarda takım sporlarının yükselen yıldızı haline gelen oyuna kız ve erkek öğrencilerin de ilgisi büyük. 

Güç, dayanıklılık, koordinasyon becerisi kazandıran bir spor dalı

1 kaleci, 6 oyuncu olmak üzere 7 kişiden oluşan iki takımla oynanan spor dalında oyunlar 30 dakikalık iki devreden oluşuyor. Hentbol, diğer takım sporları gibi birçok kazanımı içinde barındıran bir spor branşı. Güç, dayanıklılık, sürat, koordinasyon ve mücadele ruhu bu spor branşında sporcuya kazanımlarından bazıları. Hentbol takımlarının en önemli özelliklerinden biri de birbirleriyle olan kopmaz bağlarının devamlılığı. Bu kuvvetli bağlar sayesinde oluşan takım ruhu sportif başarıların kazanılmasının en önemli göstergesi. Son yıllarda hentbol branşında başarılı olan milli oyuncular spor hayatlarına dünya takımlarında devam edebiliyorlar. 

Lise Kız Hentbol Takımı Türkiye Şampiyonasında Yarı Finallere yükselen Hisar Okulları hentbol branşında iddiasını sürdürüyor 

Genç Kız Hentbol Türkiye Şampiyonası Grup Elemeleri bu yıl 04 – 08 Ocak tarihleri arasında Edirne’de düzenlendi. Hisar Okulları Lise Kız Hentbol takımı ise Edirne’de oynadığı grup elemelerindeki maçları kazanarak yarı finale gitmeye hak kazandı. Takım 07-10 Şubat tarihlerinde Türkiye Şampiyonası Yarı Finalleri için mücadele edecek.   

Takımı çalıştıran Hisar Okulları spor öğretmenlerine göre; hentbol takım ruhunu ön plana çıkararak öğrencilerin öğrendikleri kazanımları akademik hayatlarına da  transfer edebilmeyi, birlik olmanın önemini, hızlı düşünüp karar verebilmeyi, spor disiplinini hayata entegre edebilmeyi ve mücadele ruhunu aşılamayı sağlıyor. Öğrenciler ayrıca spor branşlarında elde ettikleri başarıları belgeleyerek; yurtdışında veya yurtiçinde yüksek öğrenim başvurularında burs hakkı kazanıyorlar.

Öğrenciler hentbol sayesinde akademik başarılarının ve arkadaşlık ilişkilerinin iyileştiğini ifade ederek; akranlarını bu spora başlamaya davet ediyor

Okulda hentbol sporuna kız ve erkek öğrenciler 8 ve 12 yaş aralığında başlayabiliyor ve temel eğitim alabiliyorlar. Alt yapı grupları Hisar Okulları Spor Kulübü bünyesinde 3. ve 4.sınıf seviyelerinden başlarken okul takımları ise 5. sınıf itibariyle küçükler kategorisinden oluşuyor. Öğrenciler hentbola başladıktan sonra akademik başarılarının yükseldiğini, arkadaşlık ilişkilerinin daha iyi hale geldiğini ifade ederek, akranlarını bu spora başlamaya davet ediyor. 

 Hisar Okulları’nın eğitim modeli bilim, mühendislik, sanat ve tasarım alanlarını kapsıyor 

Hisar Okulları kurulduğu ilk günden bu yana, dünya ile rekabet edebilen öğrenciler yetiştirmek üzere; bilim, mühendislik, sanat, tasarım gibi farklı alanların ilişkilendirildiği bir eğitim modeli ve akademik program sunuyor. Okul; en küçük yaşlarından başlayarak, her düzeydeki öğrenciler için ilgi alanları doğrultusunda deney ve gözlem odaklı bilgi ve beceri edinme fırsatları yaratıyor. Bu becerilerle donanmış öğrenciler yaşam yolculuklarına, sorun belirleme, çözüm üretme ve bu çözümleri sebatla uygulamaya koyma tecrübesiyle başlıyorlar. 1591 öğrencisi olan okulun mezunları, Türkiye ve dünyanın önde gelen eğitim kurumları ve kuruluşlarında eğitim ve çalışma hayatlarına devam ederken, içinde bulunduğu toplumun ilerlemesine de katkı veriyor.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir Cevap Yaz

Günlük Gazete Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *